Retrospect Certified for Hewlett Packard Enterprise StoreEver Devices with LTO-7 Support

HPE StoreEver and LTO-7 technology enable efficient, cost-effective long-term archive solution

PLEASANTON, Calif.— August 23, 2016—Retrospect®, Inc., makers of award-winning Retrospect Backup & Recovery software, today announced the latest versions of Retrospect for Windows and Retrospect for Mac are fully certified for the Hewlett Packard Enterprise StoreEver product line, including the 1/8 G2 Autoloader, MSL2024, MSL4048 and MSL6480 tape libraries, with LTO-7 Ultrium 15000 support.

Hewlett Packard Enterprise StoreEver tape libraries are trusted by businesses that require a cost-effective, scalable storage solution to manage increasing storage needs. With LTO-7 support, StoreEver allows Retrospect customers to meet demanding storage requirements as business data continues to grow.

“HPE StoreEver's affordability and scalability helps small and medium-sized businesses manage their growing data storage requirements. With the addition of LTO-7 Ultrium 15000 support, StoreEver tape libraries enable Retrospect customers to simplify their infrastructure, reduce costs and risk, and protect their business's data with minimal effort,” says Patrick Osborne, Sr. Director of Product Management and Marketing at HPE Storage.

LTO-7 is the seventh generation of the LTO format standard, the world’s most popular tape format, with a native capacity of 6TB and a compressed capacity of 15TB. For comparison, LTO-6 had a native capacity of 2.5TB with a compressed capacity of 6.25TB. The LTO-7 format represents a 2.4x increase in data storage.

“Tape backup remains a critical part of many businesses' complete data protection strategy,” says Jean-Christian Dumas, Vice President of Worldwide Sales. “LTO-7 pushes the boundaries on how much data businesses can store in this cheap, durable storage format, and HPE StoreEver helps customers easily manage huge amounts of data for long-term storage with quick retrieval.”

A complete list of HPE devices certified for Retrospect is available at http://www.retrospect.com/hpe_certified_devices.

À propos de Retrospect

Le logiciel de sauvegarde et de restauration Retrospect offre aux petites et moyennes entreprises la fiabilité, la facilité d'utilisation, la puissance et la souplesse nécessaires pour protéger les données critiques sur des réseaux de plateformes mixtes. Retrospect fournit des sauvegardes locales et hors-site, des restaurations à un point précis dans le temps, la déduplication au niveau fichier, la gestion iOS à distance de plusieurs serveurs de sauvegarde, des restaurations à l'initiative de l'utilisateur final, et le meilleur support technique du secteur. Avec plus de deux décennies d'expertise éprouvée sur le terrain et des millions d'utilisateurs dans le monde, Retrospect répond aux besoins des organisations qui exigent le plus haut niveau de récupération.

À propos de Retrospect

Retrospect développe des sauvegardes multi-plateformes et des logiciels de récupération conçus pour répondre aux besoins des professionnels et des petites et moyennes entreprises, qui ont besoin de restaurations fiables et d’un support technique irréprochable. Pour plus d'information, rendez-vous sur retrospect.com.

Retrospect est une marque déposée de Retrospect Toutes les autres marques sont la propriété de leurs détenteurs respectifs.

Contact de l'entreprise

Kristin Goedert, Directrice du marketing et des communications à l'international